Mailings

Op deze pagina vind je alle e-mails die wij uitsturen naar vrijwilligers en jeugdleden uit meer dan één groep, regio, admiraliteit of team. Je ontvangt deze, als lid van Scouting Nederland, met info die voor jouw functie interessant, nuttig of zelfs noodzakelijk is om het Scoutingspel te kunnen spelen en/of aan te bieden. Alle 18+ leden binnen Scouting blijven daarnaast op de hoogte van alles wat er speelt binnen Scouting met @-scout: de tweewekelijkse e-mailing met het belangrijkste Scoutingnieuws en onmisbare informatie over evenementen en trainingen.

Lees ook uitgebreider Scoutingnieuws uit de vereniging via scouting.nl/updates.

E-mailings op basis van je vrijwilligersfunctie(s)

Vrijwilligers ontvangen ook diverse e-mailings met informatie die belangrijk of nuttig kan zijn voor hun vrijwilligersfunctie bij een Scoutingorganisatie. Deze worden verstuurd op basis van één of meerdere (vrijwilligers)functies zoals geregistreerd in Scouts Online. Hieronder vind je alle e-mailings die verstuurd zijn, onderaan de mail lees je wie de mail ontvangen heeft.

Lidmaatschapsupdates

Ieder lid ontvangt lidmaatschapsupdates wanneer er een wijziging in Scouts Online plaatsvindt. Zodra de gegevensbeheerder wijzigingen doorvoert in Scouts Online worden bij diverse acties e-mails 'getriggerd' zodat het lid een mail krijgt met de wijziging.

Inschrijving / welkom
Wanneer een lid wordt ingeschreven, ontvangt diegene een mail met Welkom bij Scouting, en info op basis van de speltak waar diegene instroomt:
Bevers
Welpen
Scouts
Explorers
Roverscouts
Leiding (gestart als leiding, nog niet eerder lid geweest)
Vrijwilligers (niet-direct leidinggevenden)

1 jaar lidmaatschap
Wanneer een lid 1 jaar ingeschreven staat, ontvangt diegene een mail meer meer uitleg over Scouting: 1 jaar lid

Overvliegen
Wanneer de gegevensbeheerder een lid in Scouts Online 'overvliegt', ontvangt het lid een bevestiging.
Van bevers naar welpen
Van welpen naar scouts
Van scouts naar explorers
Van explorers naar roverscouts

Nieuwe vrijwilligersfunctie
Wanneer een vrijwilliger een nieuwe functie in Scouts Online toegewezen krijgt, ontvangt diegene een mail met daarin info die handig is voor die functie. Sommige functies hebben overlappende informatie waardoor deze zijn samengevoegd in één mail. In de voorbeelden hieronder zie je dat bij bijvoorbeeld voorzitter/secretaris/gegevensbeheerder/penningmeester. Ben je net tot penningmeester benoemd? Dan zie je alleen het onderdeel 'Aan de slag als penningmeester' en niet 'Aan de slag als voorzitter'.
Gestart als leiding of teamleider
Gestart als voorzitter/secretaris/penningmeester/gegevensbeheerder
Gestart als groepsbegeleider of praktijkbegeleider
Gestart als contactpersoon communicatie
Gestart als verhuurder
Gestart als webmaster
Gestart als evenement- of trainingsbeheerder

Verjaardag
Op de dag van je verjaardag ontvang je een felicitatie: Verjaardag

Uitschrijving
Wanneer een lid wordt uitgeschreven ontvangt diegene een mail met bevestiging van uitschrijving. Daarin vindt diegene ook een korte enquête met daarin de vraag waarom diegene is gestopt. Deze gegevens worden gebruikt door Landelijk team Groepen en Regio's om de landelijke in- en uitstroom te duiden.
Uitschrijven van jeugdlid
Uitschrijven van vrijwilliger
Verhuizing - Indien een lid is uitgeschreven vanwege een (verre) verhuizing, dan ontvangt diegene eenmalig een mail met daarin de optie om een keertje te kijken bij een Scoutinggroep in de nieuwe woonomgeving.

Je e-mailvoorkeuren aanpassen of geen e-mail gekregen?

Je e-mailadres en e-mailvoorkeuren kun je aanpassen in Scouts Online. Via Mijn Scouting > Mijn Basisgegevens > Nieuwsbrieven kun je je e-mailvoorkeuren aanpassen.

Lees je hierboven een infomail die je wel ontvangen zou moeten hebben op basis van jouw functie, maar niet hebt gekregen? Check in Scouts Online of je functie(s), e-mailadres en e-mailvoorkeuren kloppen. Kloppen deze? Mail dan je lidnummer naar communicatie@scouting.nl zodat Landelijk team Communicatie na kan gaan waarom je geen mail hebt ontvangen. En altijd handig: check je spambox ook even!

BESTUUR