Quizzes en oefenexamens

Hier vind je alle quizzes over Scouting Academy en oefenexamens voor CWO. Hoe werkt Scouting Academy en wat weet jij over coachen en begeleiden?

Wil je je voorbereiden op de quizzes? Onderstaande video's helpen je hierbij!

Video: JOHARI-venster
Video: Teamprofielen
Video: De tien dieren van de stad van Axen
Video: Alles over Scouting Academy

De test 'Stad van Axen' kun je hieronder downloaden.

Quiz: Coachen en begeleiden

Quiz: Herkennen van competenties

Quiz: Doorlopende leerlijn voor praktijkbegeleiders

Quiz: Geschiedenis van Scouting voor Praktijkbegeleiders

Quiz: Scouting Academy voor praktijkbegeleiders

Quiz: de geschiedenis van Scouting

Quiz: Scouting in de Tweede Wereldoorlog

Kindermishandeling

Augeo heeft samen met verschillende vrijwilligersorganisaties, waaronder Scouting Nederland, een nieuwe online cursus ontwikkeld voor vrijwilligers. De cursus heet: Zorgen over een kind, en nu? en helpt vrijwilligers die wel eens het gevoel hebben dat het thuis niet goed gaat met een kind. Maar wat doe je dan? Wat zou er aan de hand kunnen zijn? En: zie ik het wel goed?

De online cursus laat zien op welke signalen je moet letten, wat je zelf kunt doen en bij wie je aan de bel kunt trekken. Vragen na het doen van de cursus? Je kunt terecht bij scoutingacademy@scouting.nl.

Testen van de kennis voor de theorie van de CWO-kwalificatie

Om erachter te komen of jouw kennis voor de CWO-kwalificatie voldoende is, hebben we een aantal oefenvragen voor een of meerdere eisen van de CWO Basis, Ervaren en Gevorderd kwalificaties. De oefenvragen zijn meerkeuzevragen en komen uit de CWO-database van Scouting Nederland. Dit betekent dat de vragen die je oefent ​overeenkomen met de eisen die op een vorderingenstaat/watersportpaspoort afgetekend worden.

Je hebt een voldoende score als je 70% of meer vragen goed hebt.

Roeien Ervaren (I/II) bestaat uit 35 vragen, je moet dan minimaal 25 vragen goed hebben.
Roeien Gevorderd (III) bestaat uit 45 vragen, je moet dan minimaal 32 vragen goed hebben.
Kielboot Basis (I) bestaat uit 25 vragen, je moet dan minimaal 18 vragen goed hebben.
Kielboot Ervaren (II) bestaat uit 35 vragen, je moet dan minimaal 25 vragen goed hebben.
Kielboot Gevorderd (III) bestaat uit 45 vragen, je moet dan minimaal 32 vragen goed hebben.
Buitenboordmotor Gevorderd (III) bestaat uit 45 vragen, je moet dan minimaal 32 vragen goed hebben.
Sloep/Motorvlet Gevorderd (III) bestaat uit 45 vragen, je moet dan minimaal 32 vragen goed hebben.

Quiz: Oefenexamen CWO Kielboot I

Quiz: Oefenexamen CWO Kielboot II