Landelijke Ontmoetingsdag Scouting Academy (LOSA)

Op zondag 6 oktober is de Landelijke Ontmoetingsdag Scouting Academy (LOSA). Deze dag is bedoeld voor alle regionale en landelijke vrijwilligers die zich inzetten voor Scouting Academy. Centrale thema's zijn blended leren (en vooral wat jij ermee kunt) en Scoutingvaardigheden.

Kort samengevat:
Datum: zondag 6 oktober 2024
Tijd: 10-16.30 uur (inloop vanaf 9.30 uur; lunch wordt verzorgd)
Locatie: Scouting Nederland, Nulderpad 1 in Zeewolde
Inschrijven via SOL

Hoe ziet het programma eruit?

We hebben een breed palet aan onderwerpen voor je geselecteerd, zodat je zeker weten naar huis gaat vol inspiratie! Centrale thema's zijn blended leren (en vooral wat jij ermee kunt) en Scoutingvaardigheden.

Ochtendprogramma

Scouting Academy 2.0

Het team doorontwikkeling methodiek Scouting Academy 2.0 (SA 2.0) neemt je  graag mee in de laatste wijzigingen. Tijdens het bespreken van de benadering van SA 2.0 zullen we aandacht besteden aan de o.a. de kwalificatiekaarten, de beschikbare tools en hoe de kwaliteit geborgd blijft.

Blended learning

Wat is blended learning? Wat is de visie van Scouting Nederland en hoe ga je er eigenlijk mee om? In de ochtend is er een algemene workshop en in de middag verdiepende workshops.

Middagprogramma

Blended leren verdieping voor trainers, hoe gebruik je dit in je training?
Als je fysieke trainingen aanvult met online delen maak je deze uitdagender en
leuker. De inzet van digitale middelen is gewoon van nu! In deze workshop gaan we hier verder op in.

Blended leren
Verdieping voor praktijkcoaches, hoe coach jij als praktijkcoach de praktijkbegeleiders in hoe om te gaan met blended leren. Hoe kan jij de praktijkbelegeider hier handen en voeten aan geven.

Bijeenkomst Instructeurs, vakopleiders en kamptrainers, hoe gaan we de deelkwalificaties Scoutingvaardigheden vormgeven. Waar kan leiding straks zijn competenties leren? Intervisie per functie

Tussendoor is er voldoende ruimte en tijd om te netwerken!

Vragen en inschrijven

Wil je meer informatie of heb je vragen? Mail naar scoutingacademy@scouting.nl. Inschrijven doe je via SOL.

Wil je alles weten over Scouting Academy 2.0 en blended leren? Wil je collega's uit andere regio's ontmoeten? Of volg je liever een interessante workshop over blended leren? Bijvoorbeeld hoe je dit als trainer kan inzetten of wat je ermee moet als praktijkcoach? Of focus je liever op de nieuwe kwalificatie op de kwalificatiekaart ‘Scoutingvaardigheden’? Wat kunnen de instructeur, vakopleider en kamptrainer betekenen in de ontwikkeling van Scoutingvaardigheden van leiding? Vanzelfsprekend is er ook ruim gelegenheid om te netwerken!

Reserveer deze dag in je agenda! Het hele programma volgt in juni.

Vragen en inschrijven

Wil je meer informatie of heb je vragen? Mail naar scoutingacademy@scouting.nl. Inschrijven kan via Scouts Online.

• Van: zondag 06 oktober 2024 09:30
  • Tot: zondag 06 oktober 2024 16:30