Themacafé Kascommissie - Webinarweken Besturenmaand

De laatste tijd horen we steeds vaker verhalen over penningmeesters (of andere leden van het bestuur) die er met (een deel van) het geld vandoor gaan. Dit roept een discussie op: hoe is de kascommissie bij jullie georganiseerd en kan deze situaties voorkomen? De kascommissie, meestal bestaande uit leden van de organisatie, controleert financiële transacties en houdt toezicht op de kas. Taken zijn onder meer het bekijken van financiële documenten, het rapporteren aan het bestuur, en het zorgen voor financiële integriteit. Een goed georganiseerde kascommissie kan dergelijke incidenten helpen voorkomen door nauwkeurige controles en duidelijke procedures. In dit themacafé ga je in gesprek met andere penningmeesters en/of bestuurders die zich met dit thema bezighouden. Bereid je voor op veel inspiratie!

• Van: maandag 04 maart 2024 19:00
  • Tot: maandag 04 maart 2024 20:00