Scouting Nederland vernieuwt loterij door samenwerking Grote Clubactie
Al sinds 1992 organiseert Scouting Nederland de Nationale Scoutingloterij. 60% van de opbrengst van de lotenverkoop was hierbij voor de Scoutinggroep, de andere 40% werd gebruikt om de kosten van de loterij mee te dekken en kwam daarnaast te goede aan het Scouting Nederland Fonds. De afgelopen tijd is gebleken dat de eisen die aan de vergunning om een loterij te mogen houden gesteld worden, ieder jaar strenger worden en de kosten hoger. Online doneren en digitale loten verkopen wordt steeds normaler en mensen hebben steeds minder vaak contant geld in huis.
Omdat de Nationale Scoutingloterij geen online verkoop kent en de vergunning vernieuwd moest worden, is er besloten te kijken naar andere mogelijkheden voor de toekomst en heeft het landelijk bestuur daarom besloten om per 1 januari 2022 te stoppen met het zelf organiseren van de Nationale Scoutingloterij en een samenwerking aan te gaan met de Grote Clubactie. Frank Molkenboer, directeur Grote Clubactie: “Veel Scoutinggroepen maken al gebruik van de Grote Clubactie om hun clubkas te vullen. Zij zijn bekend met onze actie en met name de verschillende verkoopmethodes om zoveel mogelijk loten te verkopen. De mogelijkheden voor online verkoop hebben zich de afgelopen twee jaar bewezen en ik hoop dat ook nieuwe Scoutinggroepen hun voordeel hiermee kunnen doen. Vanuit onze organisatie gaan we ons maximaal inzetten om voor alle scoutinggroepen succesvol te zijn.”
Met deze nieuwe samenwerking opent de online wereld van de loterijen zich ook voor Scouting Nederland. De Grote Clubactie biedt een breed scala aan mogelijkheden om het verkopen van loten voor iedereen zo makkelijk, leuk en uitdagend mogelijk te maken. Toch hoeft er niet meteen afscheid genomen te worden van de fysieke lotenverkoop, want ook dat is een van de verkoopmogelijkheden bij de Grote Clubactie.
Benieuwd wat deze nieuwe samenwerking voor onze Scoutinggroepen betekent? Op deze pagina kun je er meer over lezen.