Amsterdam krijgt studentenscouting

In Amsterdam wordt er druk gewerkt aan het oprichten van een nieuwe studentenstam. Zo kun jij tijdens je studententijd tóch verbonden blijven met Scouting!

Studentenscouting

Studeer jij in Amsterdam, of ga je komend jaar studeren in Amsterdam? Lijkt het je leuk om je aan te sluiten bij een opstartende vereniging? Heb je tijdens het studeren minder of geen tijd om je in te zetten bij je eigen vereniging, maar wil je toch dat Scoutinggevoel behouden? Raak de verbinding met Scouting niet kwijt en sluit je aan bij een studentenstam.

In Nederland zijn er ondertussen veertien verschillende studentenstammen in elk hun eigen studentenstad. De opkomsten sluiten aan bij de interesses van een student en combineert dat met het uitdagende van Scouting. Studentenstammen doen ook mee aan landelijke evenementen en het studentenscoutingweekend. Er wordt geen onderscheid gemaakt in opleidingsniveau of nationaliteit. Iedereen is welkom zich bij een studentenstam te voegen. Lijkt jou dit wat? Dan is de nieuwe studentenscouting in Amsterdam wellicht wat voor jou!

Het begin

Afgelopen 14 mei is de eerste bijeenkomst geweest en dit was zeer succesvol en gezellig. Er zijn veel mensen op af gekomen en dat maakt de stap richting de officiële start een stuk makkelijker. Tijdens deze bijeenkomst zijn er allerlei leuke spellen gespeeld.

Op dinsdag 25 juni staat een nieuwe bijeenkomst gepland. Tijdens deze bijeenkomst hoopt de organisatie concrete stappen te kunnen nemen richting de officiële start. Het doel is om in september te beginnen met de reguliere opkomsten. Heb je interesse, dan kun je de vereniging bereiken via onderstaande gegevens:

Instagram: @Studentenscoutingamsterdam
Facebook: @Studentenscoutingamsterdam
Contactformulier: contact.studentenscoutingamsterdam.nl

Of wordt lid van de Whatsappgroep: https://chat.whatsapp.com/HBDPWxauEFSHSg7VGyJzm6

Meer weten over Studentenscouting: Www.studentenscouting.nl