Boekhouden voor jouw Scoutingvereniging? Doe mee met de workshop Boekhouden

Zet zaterdag 6 februari 13.00 uur alvast in je agenda voor de online workshop boekhouden van Conscribo, speciaal voor penningmeesters van Scoutingverenigingen. In het eerste deel krijg je kennis en handvatten voor een extra goede basis, met of zonder (extern) boekhoudprogramma. Het tweede deel bestaat uit een praktijkgedeelte met opdrachten in een ‘workshop administratie’ met ruimte om vragen te stellen.

Op 6 februari organiseert Conscribo een workshop speciaal voor penningmeesters van Scoutingverenigingen. In de workshop behandelen we de basis van het boekhouden, hoe je van individuele transacties naar een jaarverslag gaat, hoe je inzicht krijgt in de cijfers, en hoe je de contributie bijhoudt. Dit doen we als uitleg zonder boekhoudpakket, en met voorbeelden over hoe dit eenvoudig kan in het Conscribo boekhoudpakket. Daarna is er een praktijkgedeelte met opdrachten in een "workshop administratie" en ruimte om vragen te stellen.

Deze workshop focust op drie onderdelen:

• Basisbegrippen boekhouden
  • Inregelen administratie en inlezen van gegevens vanuit Scouts Online
  • Contributie innen

De workshop is gericht op beginnende penningmeesters, en we proberen de workshop ook nuttig te maken voor penningmeesters die op een andere manier boekhouden dan met Conscribo. Ervaring met of gebruik van Conscribo is dus niet nodig. Alhoewel we weten dat een workshop het beste werkt met persoonlijk contact, kunnen we dit gezien de coronamaatregelen, helaas niet op locatie doen. We geven deze workshop daarom online, met behulp van Zoom.

Doe je ook mee?

Zorg ervoor dat je op 6 februari op tijd inlogt in Zoom via deze link.

Meeting ID: 949 2687 7305

Wachtwoord: ScoutingNL

Tot 6 februari!

De PowerPoint over het bijhouden van een boekhouding (met Conscribo) die gebruikt werd tijdens deze workshop, kan je hier downloaden.