Enthousiaste reacties op nieuwe magazines ‘Op Avontuur’ en ‘Avontuurlijk’

Vanaf 11 juni ligt het gloednieuwe Scoutingzomerboek ‘Op Avontuur’ op de mat bij bevers, welpen en scouts t/m 15 jaar en oudere scouts met een beperking. Maandag 17 juni is het online magazine ‘Avontuurlijk’ via mail verzonden naar alle leden vanaf 15 jaar. De eerste enthousiaste reacties komen binnen, beide magazines worden goed gewaardeerd.

Scoutingzomerboek ‘Op Avontuur’

Chief scout Freek Vonk kondigde het Scoutingzomerboek ‘Op Avontuur’ aan via een videoboodschap. Dat zorgde ervoor dat veel jeugdleden al paraat zaten bij de brievenbus en reikhalzend uitkeken naar het zomerboek vol stoere verhalen, toffe puzzels en leuke dingen om te doen deze zomer. We kregen geweldige foto’s binnen, o.a. van Lente die heerlijk in de hangmat aan het lezen was. Vooral de frisse, kleurrijke opmaak en de afwisselende inhoud worden gewaardeerd. Kritiek is er ook, voornamelijk van leiding die het zomerboek ook graag had ontvangen. Daar is zeker aan gedacht want elke groep krijgt twee zomerboeken toegestuurd voor op het clubhuis. Het zomerboek is ook te bestellen via de Scoutshop of online te bekijken

Online magazine ‘Avontuurlijk’

Het online magazine ‘Avontuurlijk’ is, in samenwerking met Landelijk team Communicatie van Scouting Nederland, ontwikkeld door een vrijwillig redactieteam, bestaande uit zeven enthousiaste redacteuren met veel Scoutingervaring en passie voor Scouting. De eerste reacties zijn lovend. Een fris, eigentijds magazine met boeiende artikelen over echte Scoutingonderwerpen. Omdat het een online magazine is, kunnen we de statistieken hiervan meten. In de eerste cijfers zien we dat het magazine heel goed gelezen wordt. De gemiddelde leestijd is bijna drie minuten en bezoekers keren regelmatig terug. Dit geeft aan dat er telkens een artikel gelezen wordt en men naderhand terugkeert om verder te lezen. Het meest populaire artikel is het liefdesverhaal. Het magazine is natuurlijk net uit dus we blijven de statistieken de komende tijd nauwlettend volgen. Heb je het magazine nog niet gelezen? Je vindt 'm hier.

Jouw mening telt

We zijn hartstikke benieuwd wat je van de magazines vindt. Wil jij ook iets delen, heb je suggesties of tips? Complimenten zijn natuurlijk ook meer dan welkom. We zien het graag tegemoet via communicatie@scouting.nl. Alle input nemen we mee in de evaluatie van de magazines en gebruiken we om de volgende edities nóg beter te maken. Alvast dank voor jouw input!