Jouw groeps- of regiobestuur in ontwikkeling

Wil jij als bestuurslid graag een volgende stap zetten binnen jouw groep of regio? Verder vooruit kijken dan het komende Scoutingseizoen of juist focussen op de gehele organisatie? Dat kan best ingewikkeld zijn! Daar hebben we bij Scouting Nederland iets op bedacht. Team Bestuursontwikkeling biedt een speciaal traject om jouw groeps- of regiobestuur te begeleiden en een krachtig bestuur te worden met een duidelijke ambitie en strategie.

Volg een traject Bestuursontwikkeling

Tijdens zo'n traject ga je met jouw bestuur jullie droom formuleren en daarbij onderzoeken aan welke knoppen je kunt draaien (vrijwilligers, financiën, materiaal, leden en communicatie) om deze te realiseren. Je gaat ervaring en kennis uitwisselen met andere besturen en breidt je netwerk uit. Na de zomer gaan er twee trajecten starten. Één voor regiobesturen en één voor groepsbesturen. Zo'n traject duurt ongeveer een half jaar. De trajecten bestaat uit vijf bijeenkomsten (live en online) waarbij je samen met andere besturen aan de slag gaat met de volgende thema's:

1. Bestuur als team, rollen balans en focus
2. Jullie droom - ambitie, gebaseerd op ontwikkelingen en sterktes
3. Structuur - sluit de organisatie aan bij de droom
4. Cultuur - sluit de cultuur van de groep aan bij de droom
5. Strategie - hoe gaan we de droom realiseren

Dit kan ook binnen jouw Scoutingregio

In diverse regio’s zijn er bestuurscoaches die jouw bestuur kunnen ondersteunen met de ontwikkeling, toekomstgerichtheid en verbinding met jouw groep (of regio). Heeft jouw regio geen bestuurscoach? Dan kun je je aanmelden voor een landelijk traject! Dit gebeurt met een hybride traject, dus zowel met fysieke ontmoetingen als online.