Kennismaking beoogd kandidaat voorzitter

Er is een beoogd kandidaat gevonden voor onze nieuwe verenigingsvoorzitter. Per 1 juni gaat Scouting Nederland een kennismakingstraject in met Céline Blom. Céline is in het verleden werkzaam geweest voor de landelijke organisatie van Scouting Nederland. Sinds twee jaar is Céline burgemeester van de gemeente Nunspeet. De intentie is om haar in de landelijk raad van 14 december voor te dragen als voorzitter, op het moment dat Jaap Boot aftreedt wegens het verstrijken van de maximale zittingsduur.

Céline is in de periode 2007 - 2012 werkzaam geweest bij het landelijk servicecentrum van Scouting als HRM coördinator en op het gebied van de implementatie van het algehele vernieuwingsplan 2010. Sindsdien draagt ze Scouting een warm hart toe en de ontwikkeling van jongeren is één van de speerpunten in haar loopbaan.

Sinds twee jaar is Céline burgemeester van de gemeente Nunspeet. Daarvoor betrad Céline diverse functies in de politiek en het maatschappelijk middenveld en ze staat bekend als een gedreven bestuurder. Zo was ze onder meer fractievoorzitter en plaatsvervangend voorzitter in de Provinciale Staten in de provincie Gelderland en directeur bestuurder van een samenwerkingsverband voor passend onderwijs in het primair onderwijs. Céline heeft een breed netwerk, is een nieuwsgierige, toegankelijke en mensgerichte netwerker en pionier. Ze heeft erg veel zin om deze kwaliteiten in te zetten in de rol van voorzitter van onze vereniging.