LIVE: volg de bouw van het nieuwe hoofdkantoor

Goed nieuws voor alle scouts en iedereen die geïnteresseerd is in de bouw van het nieuwe hoofdkantoor van Scouting Nederland! Nu de bouwvergunning binnen is, zijn we eindelijk begonnen met de bouw. Het beste nieuws is dat alles tot nu toe volgens schema verloopt, wat betekent dat het aftellen eindelijk kan beginnen.

En we hebben een belangrijke deadline voor ogen: we verwachten te verhuizen in het tweede kwartaal van 2024. Waarom? Omdat ons oude gebouw aan de Larikslaan in Leusden is verkocht, en op die locatie worden prachtige appartementen gebouwd. We moeten dus snel zijn!

Maar dat is niet alles. Ons nieuwe gebouw op het Scoutinglandgoed in Zeewolde wordt niet alleen een geweldige werkplek voor vrijwilligers en beroepskrachten, maar het biedt ook goede mogelijkheden voor trainingen en bijeenkomsten. Het wordt een inspirerende plek vanwege het de uitstraling van het gebouw en de mooie omgeving. Bovendien zal het nauwer aansluiten bij Scoutingactiviteiten, wat het extra speciaal maakt. De kans is dus groot dat je vanaf half 2024 wordt uitgenodigd voor trainingen en bijeenkomsten in het nieuwe gebouw.

Een ander opmerkelijk aspect van ons nieuwe gebouw is de sterke focus op duurzaamheid. Voor scouts is natuurbehoud erg belangrijk. We hebben ambitieuze doelen gesteld en streven ernaar om ons nieuwe hoofdkantoor en de ScoutShop CO2-negatief te maken. Dat betekent dat we niet alleen minder schadelijke stoffen uitstoten, maar zelfs actief bijdragen aan het verminderen van CO2 in de atmosfeer.

Ben je nieuwsgierig naar hoe het gebouw vordert? Je kunt het hele proces via webcams volgen via de knop hieronder. Bijna dagelijks uploaden er nieuwe beelden, zodat je geen enkele stap hoeft te missen. Het is echt cool om te zien hoe ons nieuwe gebouw langzaam vorm begint te krijgen. Het dak van het ScoutShopmagazijn zit er al op.

En wat er op de Larikslaan in Leusden wordt gebouwd? Het zal je niet verbazen... woningen! De Leusder Krant noemde ze al 'Scoutingwoningen' ;)