U.F.O.-Stam organiseert benefietdiner

Voor het eerste lustrum van de studentenscouting Utrecht organiseerden de jubileumcommissie een benefietdiner. De studentenscouting in de stad Utrecht bestaat dit jaar vijf jaar en hiervoor organiseren zij verschillende activiteiten om dit te vieren.

De U.F.O.-Stam

De U.F.O.-Stam is een studentenscouting in de stad Utrecht. Dit jaar bestaat de vereniging vijf jaar, een lustrumjaar dus. De U.F.O.-Stam is ongeveer 80 leden rijk en wil iets terug doen voor de mooie stad waar ze al ruim vijf jaar van mogen genieten. Daarom organiseren ze onder andere een benefietdiner, dat zondag 14 april heeft plaatsgevonden. Elk lid van de vereniging heeft een rol gehad in het realiseren van deze avond en hier zijn de hoofdorganisatoren Eva en Anne-Jaël enorm trots op.

Een goed doel

Voor het benefietdiner konden mensen goede doelen insturen. Op de jaarlijkse barbecue werden deze goede doelen voorgelegd aan de leden. Hier kon gestemd worden op het goede doel van ieders voorkeur, waarbij Stichting Utrechts Landschap de winnaar van de stemming is geworden. De stichting heeft als doel om dit jaar 10.000 bomen te gaan planten in de provincie Utrecht. Niet alleen is dit een prachtig doel dat bij Scouting hoort, het past ook nog eens perfect bij het thema van het lustrumjaar: “Uit het juiste hout gesneden”.

Het diner

Tijdens het benefietdiner waren er ongeveer honderd mensen aanwezig. Ongeveer de helft van de aanwezigen waren leden van de U.F.O.-Stam. Alle aanwezige leden hebben gedurende het diner een taak vervuld. De leden zijn vroeg begonnen aan de voorbereidingen, hielpen mee met koken, afwassen, serveren, de bingo en de schoonmaak. Zo vertelde Eva dat het succes van de avond niet mogelijk geweest, zonder de hulp van alle leden.

Tijdens het diner waren ook veel andere mensen aanwezig. Naast vrienden, familie en kennissen waren er ook andere scoutinggroepen uitgenodigd. Ook van de Scoutingregio zijn er een paar besturen langsgekomen. Deze steun voor het evenement werd vanuit de organisatie erg gewaardeerd.

Het diner bestond uit zeven gangen. Deze werden verzorgd door de kok en U.F.O.-Stamlid Marijn. Hij heeft een koksopleiding gevolgd en dat zorgde ervoor dat het eten van hoge kwaliteit was. Hiervoor hebben ze veel complimenten ontvangen: “Geen typisch Scoutingkostje”.

Met een groot evenement als deze zijn er natuurlijk altijd uitdagingen. Zo bleken er bijvoorbeeld maar 50 lepels aanwezig te zijn! De hulp van leden was ook cruciaal bij het blussen van dit soort brandjes. Uiteindelijk lag de oplossing gelukkig bij een stamlid, die de benodigde lepels bij haar eigen vereniging kon ophalen. De redder van de avond!

Bingo!

Na het eten stond de bezoekers nog een leuke verrassing te wachten: een bingo! Om wat extra geld op te halen voor het goede doel is er door de organisatie een bingo georganiseerd waaraan de bezoekers konden meedoen na het tafelen. De deelnemers waren enorm fanatiek en er waren ook unieke prijzen te winnen. De hoofdprijs? Een stukje van de Domtoren. Vele prijzen waren gesponsord door onder andere het VVV-kantoor en Tivoli Vredenburg. Daarnaast hebben ook leden bijgedragen en kon je een zelfgemaakt insectenhotel, gehaakte hoed of borrelplank winnen.

Na het eten was het moment dan eindelijk daar: de bekendmaking van de opbrengst! Vanuit de Stichting Utrechts Landschap was Florian Hupkes aanwezig om de cheque in ontvangst te nemen. Er is een totaalbedrag van € 2000,- opgehaald door de vereniging. Met een enorm gevoel van trots hebben Eva en Anne-Jaël deze prijs uit mogen reiken. “Trots op de prijs, maar ook trots op de leden met wie we dit voor elkaar hebben gekregen,” vertelde Eva.

Tips voor jouw groep

De tip die Eva wil meegeven is: “Gebruik een systeem voor je inschrijvingen”. Dit kost niks voor de organisatie en is zeer overzichtelijk. Ga je voor sponsoring? Wees hier dan concreet in. Zeker wanneer je een bingo organiseert, zijn lokale bedrijven best bereid om kleine bingoprijzen te doneren. Maar het belangrijkste: “Ga ervoor, geniet ervan en tel je lepels van te voren!”.