Webinarweken tijdens Besturenmaand en meer!
De webinarweken van de Besturenmaand komen eraan! Van 17 februari maart tot en met 3 april 2025 (week 8 t/m 14) dompelen we je helemaal onder in de Besturenmaand en meer. Bereid je voor op boeiende avonden, want er staan geweldige webinars op het programma tijdens de maandag-, dinsdag-, woensdag- en donderdagavonden. We bieden een mix van webinars aan met uiteenlopende onderwerpen, allemaal online dus, lekker vanuit je luie stoel.
Iedere week wordt het programma ge-update en aangevuld, wil je een overzicht ontvangen wat er gepland staat de komende week? Meld je dan aan. Zo weet je zeker dat je niks mist!
Extra lang programma
Dit jaar organiseren we extra lange webinarweken, met bergen aan informatie. In webinars van ca. 30 minuten bieden we een grote variatie onderwerpen aan die niet alleen voor bestuursleden interessant zijn, maar ook voor andere vrijwilligers binnen jouw groep.
Dit Scoutingjaar staat er veel op de agenda, de overstap naar SOL 3.0, lancering van een nieuw insignepakket én de Scout-In25. Hier haken we natuurlijk op in, zo staan er diverse webinars over SOL 3.0 gepland waarbij je alles komt te weten om de overstap een vliegende start te geven. Wil je aan de slag met iets wat je gehoord hebt? Dan kun je in het najaar deelnemen aan online workshops of live op de scout-In!
Nieuwsgierig naar het volledige programma? Maandag 3 februari 2025 staat het eerste deel van het programma online! De link wordt dan ook hier gedeeld. Mis deze kans niet om je kennis te vergroten, ervaringen te delen en de Scoutingcommunity te versterken tijdens de webinarweken in de Besturenmaand.
Schrijf je gelijk in!
Om je in te schrijven voor een webinar word je doorgelinkt naar een extern eventsysteem. Heb je vorig jaar al meegedaan? Dan heb je al een inlogaccount en kun je die gewoon weer gebruiken. Weet je je wachtwoord niet meer dan kun je met de knop "wachtwoord vergeten" gemakkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen, je ontvang dan een mailtje op het door jou ingevulde mailadres met een nieuw wachtwoord. Let op: soms duurt het een minuutje, en check ook even je spambox.
Heb je nog geen account? Dan kun je je gemakkelijk registreren via de knop: "registeren". Tip: dit werkt het handigst op je laptop. Je ontvangt dan in je mail een bevestiging (let op: ook hierbij geldt, soms duurt het een minuutje en kijk ook even in je spambox). Door op de link in de mail te klikken (of in je browser te plakken), bevestig je het aanmaken van je account, kun je je wachtwoord instellen en ben je ingelogd!
Wanneer je bent ingelogd zie je meteen de totale planning van alle webinars. Klik op het tijdsblok van het webinar waarvoor jij je wil inschrijven en er opent zich een venster met de toelichting van het webinar. Onder in het scherm vind je een knop om je in te schrijven. En voila, in de planning zie je gemakkelijk voor welke webinars je bent ingeschreven! Je ontvangt op de dag van het webinar een mailtje met daarin de Teamslink om deel te nemen.
Hulp nodig met het inschrijfsysteem of Discord?
In deze handleiding vind je een complete uitleg. Kom je er toch niet helemaal uit? Mail dan met het organisatieteam van team Webinarweken, ze helpen je graag! Je vindt hun contactgegevens in de handleiding.